tisdag 31 mars 2020

Treysta

Det var länge sedan jag publicerade något stickrelaterat här på bloggen, men nu så. Tanken är att jag ska uppdatera med det jag faktiskt stickat senaste året. Men först ut blir tröjan som nyss blev färdig. Treysta av Jennifer Steingass (knit love wool). I höstas var jag och en vän i Köpenhamn på garnsafari. Där köpte jag léttlopi till det jag då tänkte skulle bli en Riddari.





Treysta är den andra tröjan som jag stickar av Jennifer Steingass och det kommer att bli fler. Passade på att köpa tre mönster från henne när jag köpte det här.



Innan jag började funderade jag på att ta grönt i stället för orange (apricot) men så ville jag komma igång och då tog jag det garn som jag hade hemma. Ångrar mej inte.



Den här tröjan är tänkt som en trädgårds och skogströja. Så även om vi är på väg mot en varmare del av våren kommer den förhoppningsvis att kunna följa med ut några gånger innan det blir för varmt.



Garn: Léttlopi i färgerna Grey Heather, Light Ash, Black Heather och Apricot
Foto: Stora E


1 kommentar:

Camilla sa...

Jättesnygg tröja. Så härligt med ulltröjor.