måndag 13 april 2020

Princess FIona

Det här är en tröja som varit färdig länge. Enligt ravelry påbörjades den 27 januari 2018 och blev färdig 10 november 2018. Men först nu har den blivit fotad.

Det var en rolig stickning, rolig konstruktion, snyggt lövmönster och stickad i favoritgarnet Visjö från Östgöta ullspinneri. Men, den har inte blivit så mycket använd. Det är en ganska vid urringning och jag har svårt att veta vad jag ska ha under den, förutom skjorta.







Min variant har inte hellånga ärmar, utan slutar en bit ovanför handleden. Lagom lång ärm för att jag inte ska vilja kavla upp dem hela tiden. Tycker att det passar bra med den lite vidare passformen som tröjan har. Hur som, den är jätteskön och jag gillar den så den borde verkligen få komma ut ur garderoben mycket oftare.

Inga kommentarer: