söndag 15 december 2019

Friday Night Over Night 11/12

Insåg att jag inte bloggat november månads övernattning, så då måste jag ju göra det innan jag tar och skriver om december månads övernattning. 9:e november vaknade jag med den här utsikten efter en natt i vindskyddet "Skyttholmens brygga" på Bråvikenbrantsleden.



Denna gången var vi fem stycken i ett av de minsta vindskydden jag sovit i. Ingen av oss hade varit framme vid vindskyddet innan, så det blev en överraskning när vi skulle lägga ut våra liggunderlag.

På kvällen lagade vi som vanligt god mat. Det var lite fuktigt och rått i luften så vi eldade rejält under matlagningen. Förrätten blev rostade vitlöksbröd och som huvudrätt, fisksoppa. Bra val i den kyliga luften. Det blev även en efterrätt på stekta äppelklyftor, kanel, socker och havregryn. 






Natten blev i alla fall inte kall då vi sov fem på totalt fyra liggunderlag :)

Inga kommentarer: