måndag 19 oktober 2015

Ett till litet färdigt projekt

När jag bloggade mina regnbågsvantar kom jag på att jag hade ytterligare ett färdigt projekt. I augusti då vi åkte till Österbybruk behövde jag något enkelt projekt att ta med. Hittade några nystan Marks & kattens Baby Ecoull som jag fått i ett byte för länge sedan och insåg att de kunde komma till användning nu.

Det köpta fodralet hade precis gått sönder så nu ville nystanen bli ett nytt fodral till paddan. Först gjorde jag det precis lika stort som paddan men sedan förlängde jag det så att det går att knäppa ihop med två kappar. Tänkte att jag på så sätt förhindrar olyckan att ta upp den ur någon väska och vända fodralet åt fel håll så att paddan flyger ut.




Garn: Mark & Kattens eco babyull
Virknål: en sådan där ärvd med konstigt nummer på :)

1 kommentar:

frisky frog sa...

Snygg! Laddar du för lov? =)