tisdag 31 maj 2016

Jo, jag handlade visst lite i Ekenäs

Jag har i ca ett år funderat på att sy en till medeltidsklänning, en sådan där med snörning fram och knappar i ärmarna. Förra året i Ekenäs kände jag lite på Svarta Kattens tyg Astrid och blev sugen. Så nu i år slog jag till på några meter krapprött. Egentligen hade jag tänkt mej ännu mera tegelrött tyg, men det här blir också bra. Det andra röda de hade med var lite för vinrött för min smak.



Som ni ser på bilden så köpte jag även en ätsked och en "skeffel". Tror att den blir bra i stället för sporken i plast där gaffeldelens piggar lätt går av.

Jag gjorde även affärer med Fia Makalös. Hon hade kommit över onödigt mycket sysilke och sålde av lite. Nu äntligen så gjorde vi upp affären. Får se vad det hamnar i för projekt.


Inga kommentarer: