måndag 5 september 2016

Slöjdkyrkan

Min vän Maria har tillsammans med Ann slöjdakademin. Nu har de en slöjdkyrka att hålla till i och i fredags var det invigning i Tånnö där slöjdkyrkan finns. Jag har sett bilder från renoveringen på nätet och var väldigt nyfiken, så nyfiken att jag åkte de 25 milen dit i fredags efter jobbet för att vara med på invigningen.

Det var verkligen jättekul att få se slöjdsalen i verkligheten! Den är så fin och så inspirerande! Det var också roligt att träffa flera vänner från Broderiakademin plus nya bekantskaper. Jag fotade inte så mycket, men här kommer några bilder:








Några fler bilder och mer om historien bakom huset finns att läsa i Värnamotidnignen.

Efter besöket i Tånnö är jag ännu mer sugen på att få ordning i källaren där jag har det mesta av mitt slöjdmaterial. Tror att det få bli denna höstens projekt.

Inga kommentarer: