tisdag 24 januari 2017

Koftan Polly

Just nu stickar många koftan Polly av Linnea Öhman. Även jag är sugen på att sticka en och har därför inventerat mitt lager av garner här hemma. Många stickar den i dubbel Supersoft från Magasin Duett. Mitt lager spretar i färg och kanske har jag inte riktigt så mycket hemma att jag kan göra en utan att göra en kompletterande beställning. Frågan är bara vad jag ska välja för färger och kombinationer. Verkar vara lite av mitt tema just nu, att fundera över färgval och randningar.



Ska klura lite så kanske jag kommer igång jag också. Har bara en tröja att försöka färdigställa först (eller åtminstone komma lite längre på). 

1 kommentar:

Camilla sa...

En mörkgrå kofta med lite ränder nertill eller mitt på av de två orange-röda färgerna. :) Alltid lättare att tipsa andra än att bestämma sig själv. Jag kan vela ihjäl mig.