tisdag 7 augusti 2018

Ännu en sommarutflykt

Denna gången var det jag och bästa tjejerna (dvs mina barn och en av deras kompisar) som åkte till Linköping för att äntligen se The Art of the Brick. Den håller på till den 12:e augusti, så än finns det lite tid att hinna se den. Vi gillade den verkligen!




Efter lite lunch gick vi upp till Hemslöjden i Östergötland för att titta på deras sommarutställning 100 folk. Den finns att se fram till den 18 augusti. Jag passade även på att ta en fika på Simons rosteri & bageri som har sin uteservering på Hemslöjdens gård.



På väg hem igen gjorde vi ytterligare ett stopp på Löfstad slott. Jag ville se ännu en utställning, framförallt ville jag se tipin som är gjord av virkade dukar. Väl värt en avstickare från E4:an om ni åker förbi innan 9:e september.



Långa resor har sin charm, men kortare utflykter kan vara nog så inspirerande.

Inga kommentarer: