tisdag 11 september 2018

Plastbantning?

Det här med medeltidande och att gå på marknader resulterar inte bara i köp till själva medeltidandet, utan även till ett och annat inköp till hushållet. En skulle kunna kalla det en sorts plastbantning. Nu har jag iof aldrig haft så många plastredskap till matlagning. I köket har jag numera en samling fina handgjorda träredskap, några köpta på marknader och några köpta på nätet (kolla in t.ex http://ahardslojdlife.tictail.com).



När vi var på Ekenäs tidigare i år köpte jag nytt sopset till köket och det gamla i plast förpassades till källaren.



Kvar på önskelistan (om det nu funnits någon) finns en träkåsa så att jag kan byta ut den i plast har nu. Kanske hittar jag en snart, eller så dröjer det. Jag har ingen brådska. Ibland är det själva letandet som är det roliga.

Inga kommentarer: