onsdag 29 september 2010

Äntligen onsdag!

Onsdagar jobbar är min "lediga" dag. Men stora E går i skolan och lilla E är på dagis några timmar innan jag hämtar dem. Så förmiddagar jobbar jag. Tycker aldrig att jag kan få tillräckligt mycket planeringstid.

Efter skolan hade stora E bestämt med en kompis, så idag följde den andra medlemmen i "Döskalleklubben" med oss hem. Nu var det hennes tur att trycka en t-shirt. Denna gång blev döskallen lila.


Stora E målade och provade de bokstavsstämplar som jag köpt för länge sedan men glömt bort.

Lilla E målade hon också. Det är så kul med textilfärg. Och det är inte bara jag som tycker.

Eftersom det är min födelsedag idag passade jag på att köpa mej lite trädgårdsväxter. Har varit sugen på en buddlejabuske ett tag nu och såg att de hade halva priset på perenner så idag blev det en vit. Har grävt ner den plus en Jackmai-klematis som jag fått.

Passade också på att byta ut en del växter på trappen och andra krukor mot lite "höstigare" varianter. Ser nu att jag inte tagit bort den pelargon som blivit utbytt mot ljung & cyklamen utan den ligger kvar på det här kortet. Jaja, allt kan inte vara perfekt. :)


Hoppas att ni andar också haft en bra onsdag och att ni hunnit njuta lite av det härliga väder som åtminstone vi haft.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja buddleja har jag haft, en stor men tyvärr klarade den inte vintern. Det är helt otroligt när det börjat krylla av fjärilar! Måste skaffa en ny. Ser att du oxå gillar vattenkannor! Fina dekorationer! Hoppas födelsedagen varit bra, Kram heart-anna

Iréne JB sa...

Gillar och gillar, med många krukor behövs de. Har både fina och fula(?) i plast. De blå är tjejernas.
Hoppas min stackars lilla buddleja hinner rota sej ordentligt innan vintern. Har redan en del fjärilsmagneter som lavendel och nepeta. Men en fjärilsbuske till halva priset kunde jag inte motstå.