lördag 28 maj 2011

Rododendron och lupiner

Idag har Stora E, Lilla E och jag varit på Trädgårdsdag på Färgargården. Det blev inte så mycket trädgård/växttittande för min del. Det som lockar barnen mest är ponnyridning, ansiktsmålning och lottköp. De har alltid tur med trädgårdssällskapets lotter och i år fick vi med oss en stockros hem. Så nu är det bara att hitta en bra plats att plantera den på.

När vi ändå var nere vid strömmen tog vi en promenad till Rododendrondalen. Tyvärr hade jag bara lillkameran med så bilderna är sådär. Det blommar mycket men jag misstänker att det var ännu mer överdådigt innan regnet och vinden rev ner blommorna. Bilden nedan är bara en liten del av rododendronplanteringarna.



På eftermiddagen har Stora E varit på kalas så Lilla E och jag tog en kort promenad och plockade en bukett lupiner. Det var knappt att Lilla E klarade av att bära hem alla blommorna.


Det är ganska kallt ute men jag hoppas på att morgondagen blir varmare. Nu har vi i alla fall fått lite regn. Vet inte hur mycket eftersom jag alltid glömmer att ta in regnmätaren över vinter så att de fryser sönder. Blir till att skaffa en ny.

Ha en fortsatt bra lördagskväll.

1 kommentar:

Lotta 8`) sa...

Så fint det är med Lupinerna i zinkspannen! En midsommarbild :) Tror inte att de vilda blommar här ännu, inte heller i trädgården.
Det är vackert med Roddisplanteringar, det brukar vara fint att gå i Slottskogen här i stan när de blommar - och jag har inte varit där..... skäms på mig ;) Har ju inte tid, så mycket att göra i egna täppan :)
Ha en fortsatt skön helg :)