fredag 26 augusti 2011

Sensommarblommor

Tänk vad jag är glad i nävorna som jag planterade förra året. De har blommat hela sommaren och blommar fortfarande. Underbart med en blomma som ger så mycket.


Vi har ett flertal självsådda solrosor i trädgården. En av dem har flera blommor på stjälken.



Till sist ännu en bild på min omgjorda rundel. Är faktiskt riktigt nöjd även med den. Det som återstår är att plantera ner timjanplantorna i mellanrummet mellan de två rundlarna. Kan nog bli fixat i morgon. Min vädergud yr spår sol hela lördagen :)


Så jag ser fram emot att vara ute i morgon. På söndag har jag en stickfika tillsammans med en vän inplanerad.
Hoppas att ni också får en fin helg.

2 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Ja, hur blev det nu, fick du fint väder i lördags så du fick petat ned timjanplantorna? Det blir en fint timjanmatta att gå barfota på:)

Instämmer med att Nävorna är en klar favorit! Bra marktäckare och även fin i framkanten på rabatter.

Ha en bra vecka :)

metamorphosis sa...

Jag blir så imponerad och ispirerad av dina trädgårdsbilder!

Jag skulle också vilja ha fina gångar och brokiga planteringar och inte bara vildvuxet gräs och alldeles för mkt nässlor...