söndag 17 mars 2013

Min stickhörna

Idag tänker jag bjuda på några bilder från min stickhörna inne i "biblioteket". Det är här, eller vid köksbordet, jag oftast sitter när jag stickar. Igår fick jag ett litet ryck och röjde lite inne i biblioteket. Och då ser det fortfarande ganska stökigt ut kring fotöljen. Funderar på att skaffa en stor korg att lägga allt i så blir det inte lika spretigt som med påsar travade på varandra.

Biblioteket är ett sådant där lyxrum där vi har alla våra bokhyllor, och de flesta böckerna i sex stycken Billy-bokhyllor. I biblioteket finns även sällskapsspelen (i bokhyllorna så alla hyllor innehåller inte böcker) och ett ärvt bord att spela dessa på. Bordet flyttade in för några (två?) år sedan när vi tyckte att det blev jobbigt att plocka undan spelen när det var dags för mat. Och vi har bara en matplats, den i köket.

In till biblioteket tar jag gärna med mej laptopen så att jag kan lyssna på en ljudbok eller något annat trevligt. Idag har jag lyssnat på en nystartad stickpod på svenska, Stick With Us. Har tidigare ofta haft sällskap av Karin & Elin med Stickpoden. Nu kan jag alltså få sällskap två gånger i veckan av stickprat!


Två timmar med stickning i veckan borde väl föra mina projekt framåt lite i alla fall. Kroppen på Lilla E:s Owls är färdig och ärmarna har bara några centimeter kvar. Och då kommer ju snart det roligaste, ugglorna!

Min Opsa är framme vid diagrammet, så den har också växt. Sockorna har däremot inte växt något.

Förutom de påbörjade projekten trängs det av idéer och vill-sticka-nu-mönster i huvudet. Gillar att planera, och nu har jag bestämt att jag inte ska köpa garn på ett tag utan planera projekt med de garner som faktiskt finns hemma.

5 kommentarer:

metamorphosis sa...

Så härligt med ett bibliotek så där - och roligt att få följa dina stickprojekt!

Även jag har bestämt att pausa i garnköp och sticka av det som finns hemma... får se hur det går! :)

(tyvärr har jag inget garn till en owls hemma, men om jag håller mig till lagergarnerna ett tag kke jag kan göra ett undantag för lite Owlsgarn sen? ;) )

Anonym sa...

Vilken mysig stickhörna du har, dessutom med bibliotek.
Ligger lite efter med stickpodarna men då har jag å andra sidan mer att se fram emot.
Hälsningar Fröken Slöjd

Manduzana stickar sa...

Ett sånt rum vill jag också ha när vi flyttar till större!

Maria JAG BLOMMAR sa...

Väldigt mysig hörna att sitta och sticka i. Tänker att i det rummet med en massa böcker, så behöver du aldrig känna dig ensam.

Lina & Mia sa...

Känner igen mig :) försöker hålla allt i lite korgar hit och dit men det blir lätt så att allt sammlas kring soffan :D tack för pusseltipset! Stora tjejen älskar pussel så det skulle nog passa bra i hennes ägg :)