söndag 25 augusti 2013

Många olika projekt

Just nu har jag inte så många stickprojekt på gång. Har börjat på en Opsa i ett av garnen jag köpte i somras, det gula Sirdar Snuggly BabyBamboo. Gillar färgen och känslan i garnet, 80% bambu och 20% ull. Efter att ha läst en del kommentarer om garnet på Ravelry så får jag se upp med hur jag sköter sjalen. Garnet verkar som att det inte blir så fint efter tvätt, så här gäller försiktig handtvätt. Som tur är så behöver ju sjalar inte tvättas så ofta och både bambu och ull står emot lukt väldigt bra. En fin sjal kommer jag iaf att få.



Igår lekte barnen och jag med färger. Jag har skippat papperskalender i år. Ska försöka använda den som finns i datorn. Det har nämligen visat sej att jag är väldigt dålig på att använda papperskalendern. Efter några veckor in på terminen så ligger den mest i väskan och om jag tittar i den är det för att läsa mitt schema. Så nu tänker jag ha en vanlig skrivbok där jag kan sätta in schema och skriva ner sån't jag ska minnas. Skrivboken kommer förhoppningsvis att räcka flera år.



Känner mej inte riktigt färdig med framsidan, men den går ju både börja användas nu och fortsätta målas på så småningom.

Jag har även lekt en hel del med ylletyger och broderigarn. I veckan som var kom boken "Brodera på ylle" i min brevlåda. Det hela började med att mina knitpro-tippar vill bo lite finare än i plastfodralet de kom i. Så inspirerad av "med nål och tråd:s" fina fodral har jag startat ett eget projekt. Mitt kommer att bli i form av ett kuvert som går att veckla ut är det tänkt.
Sedan har jag lekt lite allmänt med stygn utan en tanke på att det ska bli något.



Så även om stickprojekten inte är så många så finns det många andra att ägna tid åt :)

6 kommentarer:

frisky frog sa...

Vilken härlig, gul färg! Din sjal blir säkert superfin. Jag har precis avslutat min första Opsa och det kommer garanterat bli fler. =)
Anteckningsblocket blev superfint! Ett att bli glad av.

metamorphosis sa...

Smart att anpassa valet av anteckningsbok efter behov så där - och mysigt med en egenpyntad bok!

(och ja, jag har allt följt semesterresandet och allt - dock har jag varit usel på att kommentera den senaste tiden. Det såg dock ut att ha varit en trevlig semester!)

Emmas dagar sa...

Tackar!
Härlig färg på det garnet :-)

Maria sa...

Har hänt en massa här ser jag! Jag vill också brodera, ska ta tag i det någon dag...

Emmas dagar sa...

Tack!
Och hälsa lilla E grattis från mig :-)

eddy sa...

men å vad kul att du tyckte så mycket om min sjal. vill du vara med och teststicka? kram eddy