lördag 8 mars 2014

Mer från Vrigstad

En stickhelg med garnförsäljning resulterade naturligtvis i att lite garn kom med hem. Boken med Småländska recept och garnerna i den bilden var innehållet i den välkomstpåse jag fick! Vad de ska bli får jag klura på.

Jag har redan nämnt att Maria Olsson var på plats och sålde sina mönster och jag köpte mönstret Pergola Cardigan av henne. Har varit kär i den koftan enda sedan hon efterlyste teststickare till mönstret. Av någon anledning har jag inte köpt mönstret, men nu så, när designern själv var på plats så blev det av. Jag provade även hennes Pergola, och M blir bra på mej.

Har man köpt mönster måste man ju ha garn och jag fick tips om att prova Tussah Silk från Onion. Jag föll för härligt gröna nystan. I Frisky Frog's bod köpte jag några röda knappar som hon tillverkat av grenar från det beskurna persikoträdet. Ganska snygga tillsammans med det gröna, men tror inte att de kommer att passa just den koftan. Men någon gång så kommer det finnas ett passande projekt :)



Nu ska jag bara sticka färdigt min Bloomsbury så jag får starta med Pergola :)

2 kommentarer:

metamorphosis sa...

Åh! Älskar den där härligt krispiga gröna färgen på garnet! Låter som om det kan kan bli en helt fantastisk kofta i kombination med Marias mönster.

Blir verkligen otroligt sugen på att också åka på stickhelg. Ni verkar ju ha det så trevligt hela tiden! Bara massor av stickare, stickor och garn!

Manduzana stickar sa...

Åh, det gröna garnet är verkligen superfint!