söndag 12 april 2015

Påskledighet (?) och Lilla E:s Bloomsbury

Vad vi hade sett fram emot att få vara lediga tillsammans. Både roligt och lite nödvändigt fanns på planeringslistan. Men av de planerna blev det ingenting :(

Det började onsdagen före påsk då maken kom hem tidigt från jobbet med feber. Sedan fick Lilla E feber natten mot påskafton och på påskaftons kväll var det Stora E:s tur. Jag höll mej frisk fram till tisdagen, men hade inte så stor lust till någonting. Småpysslade lite och såg film tillsammans med barnen när de orkade. Lilla E orkade mest ingenting då hon hade närmare 40°.

Maken gick till jobbet i onsdags, dock utan den vanliga orken, och för barnen och mej vände det i torsdags. De kom på det perfekta sättet att leka, minecraft online och skype. Då kan man vila när man vill och inte smittar man heller.

Jag kom lindrigast undan så lite har jag gjort, men inte alls i den omfattning som jag sett fram emot.

Först ut att presenteras av projekten som färdigställts är Lilla E:s Bloomsbury. Den är precis som storasysters stickad av garn som hon valde då vi var i Uppsala augusti 2013.





Mönster: Bloomsbury av Svetlana Volkova
Garn: Heavens Hand, i färgen Bright Chartreusse, 260g
Stickor: Nr 6 och nr 5 till resåren


Hon är precis som sin syster väldigt nöjd med resultatet och tröjan åkte på så fort jag fäst sista tråden. Det är bra betyg!

Inga kommentarer: