måndag 17 augusti 2015

Minisemester

I fredags åkte jag, Stora E, Lilla E och vännen K iväg mot Uppsala. Vi hade bokat rum på hotell där för att ha närmare till utflyktsmålet Österbybruk. Vi åt god mat, sov gott och åt en lång och god frukost innan vi på lördagen åkte iväg mot Österbrybruk. Ett loppisbesök hann vi med på vägen innan vi kom fram och möttes av den fina bruksmiljön (som säkert inte upplevdes lika vacker av de som arbetade i smedjorna).



Huvudmålet med resan var att se utställningen "Ur Björk". Över 300 föremål tillverkade av material från en och samma björk. Lite svårt att ta till sej alla föremål, men väl värt resan. Här nedan är några av de föremål som fanns med i utställningen.



Denna helg var det även Ullmarknad i Österbybruk. Så efter glassätning gick vi dit.  Även där fortsatte temat med att tälja. Fint väder, härlig miljö och flera "stickkändisar", mysig stämning och fina trädgårdar. En riktigt lyckad utflykt.





Nu är det Söderköpings Gästabud som är nästa sak att se fram emot. Det är om två vekor så det börjar bli dags att se över medeltidsgarderoben.

1 kommentar:

ylva sa...

Nämen tänk ! Ja vi kanske tittade och såg på varann för jag noterade att någon satt och täljde på en fin slynggaffel :) haha vad lustigt , men visst var det mysigt , jag kom aldrig iväg till utställningen "ur Björk" tack för fina bilder :) jag och min kompis blev fast i alla garner, spinnrocken och täljhästar