lördag 1 augusti 2015

Trädgårdsdagar

Igår och idag har jag tillbringat en del tid i trädgården. Det har inte varit några större projekt, utan mer småfix. Bl.a. har jag nu till slut planterat lavendel runt hela rundeln. Det projektet påbörjades 2012. Nu är det bara att vänta på att plantorna ska växa till sej så att hela häcken blir lika stor.





Ett annat projekt som jag började med 2012 var att jag lade stenar runt kanten på rabatten under björken. Senare började jag även fördela lammöronen längs kanten. Nu hade den växt sej så kraftig att stenarna inte syntes längre, så jag tog helt enkelt bort dem och spred ut lammöronen ännu mer längs kanten. Jag har även fyllt på med backsippor innanför den kanten. Det kommer säkert se lite naket ut på våren innan lammöronen växt till sej, men det får jag stå ut med.



När jag började lyfta plattorna längs gången in i vår trädgård så kom jag på att plattorna inte behövde läggas tillbaka likadant som innan. Det som var lagt i en triangel ska nu försöka läggas så att det blir en mer rund rabatt i mitten. Jag började ju förstärka rundeln med sten 2011. Nu var stenarna lite övervuxna och de var ganska små. Nu när jag tar bort stenarna längs kanten för att lägga mursten där så får de hamna i rundeln i stället eftersom de är större.





Ja, det är lite av vad jag pysslat med igår och idag. Hoppas på fler sådana här dagar så kanske jag lyckas färdigställa något mer projekt :)

Inga kommentarer: