söndag 24 januari 2016

Finklottrad matplanering

Vi försöker ha en veckoplanering när det gäller mat i familjen. Mest för att det då är lätt att handla allt en behöver vid ett tillfälle och för att slippa tänka när en kommer hem från jobbet och är lite trött.

Oftast skrivs den på ett gammalt kuvert eller baksidan av något papper med nästan oläslig handstil för att sedan sättas upp på kylskåpet.

Igår fick jag ett ryck och letade upp en fin anteckningsbok jag köpt av Maria, Jag blommar. Hon använder pärmarna till gamla böcker och gör spiralbundna block av dem. Det var ganska länge sedan jag köpte mitt och nu har det kommit till användning. Det är alldeles lagom stort  för att skriva matplaneringen i.




Längre än till på måndag har jag inte kommit, men ska fylla på under dagen. Eftersom jag började igår så är tisdag - fredag överföd från lappen på kylskåpet. Eller, på den finns inte torsdagens ändring med, men här i boken fick den ta plats :)

Inga kommentarer: