fredag 22 januari 2016

Nytt stickprojekt


Förra året stickade jag ovanligt lite för att vara jag. Men nu börjar sticksuget komma tillbaka. Jag har inga koftor/tröjor planerade men det kommer nog det också. Jag började med handledsvärmare och nu har jag startat en sjal.

Jag köpte garn på syfestivalen hösten 2014 av Tant Kofta. Rosa Trekking i två nyanser. Att det skulle bli en sjal var självklart, men fram till nu har jag inte vetat vilken. Men så fick jag se Stickat och vrickats fina Picea. En sån skulle ju garnet naturligtvis bli! 

Mönstret är gjort av Linnéa Öhman och finns på Ravelry.



Min spontana tanke var att jag ville att spetskanten skulle var mörk. Men så tvekade jag eftersom den är ljus på bilden med mörk avmaskning. Efter lite bollande på instagram så har jag lagt upp och bestämt mej för mörk spetskant med ljus avmaskning. Tror att det här kommer att bli bra!


Inga kommentarer: