måndag 1 februari 2016

Småförvaring

Jag gillar att brodera. Så är det. Ibland så blir det bara "lappar" med olika stygn eller motiv. Den här gången blev det småförvaring. Blev irriterad på att alla pennor alltid lägger sej i botten av tygkassen jag har som jobbväska. Så behovet av ett pennfodral gjorde sej mer och mer påmint. Nu har jag ett grönt och fint. Sytt av en bit grön vadmal och broderat med pärlgarn nr5. Så i fortsättningen är det bara nycklarna som jag kommer att leta efter.



Det övre fodralet på bilden är sytt och broderat för att innehålla min jobbtelefon. Så nu handhar jag min första så kallade "smartphone". Min privata är fortfarande en Nokia med knappar :) Den har ett virkat grönt fodral.

Så måste jag ju visa Lilla e:s fodral. Det blå monstret fick hon av en kompis i julklapp och där bor hennes laddare. I det fodral som hon sydde bor hörlurarna så att de inte försvinner eller trasslar in sej i andra saker när hon tar med dem i väskan.



Snygg och smart förvaring är grejen :)

Inga kommentarer: