onsdag 17 februari 2016

Mer småförvaring

Jag har oftast minst ett broderi på gång, precis som jag har minst en stickning på gång. Ibland händer det att jag startar många nya projekt, men det händer också att jag färdigställer projekt också.

Idag har jag sytt ytterligare ett pennfodral. Det ska få följa med mej när jag är ute på resa. Det här pennfodralet är broderat med redgarn på vitt kläde och fodrat med ett rosa bomullstyg.

Så här såg tyget ut innan jag sydde ihop pennfodralet:



Väl ihopsytt syns inte broderiet lika mycket på framsidan:





Skönt med ett rejält fodral så jag får plats med både lite färgpennor, mina Faber Pastell Pitt artist pen och lilla akvarellådan.

1 kommentar:

frisky frog sa...

Som den finaste lilla blomsterkudde! Smart att använda små broderier till bra-att-ha-förvaring. =)