måndag 1 augusti 2016

Skapardagar i Tibro

För ett tag sedan bjöd min vän R in ett gäng vänner till sig i Tibro för att vi skulle skapa tillsammans. Jag har inte träffat R på många många år, så ett alldeles utmärkt initiativ tyckte jag. Så i torsdags lastade jag in en massa material i bilen (och en övernattningsväska) och åkte mot Tibro.

När jag kom fram efter ca 2,5 timmar så hade vår vän M precis anlänt. M har jag träffat flera gånger de senaste åren då hon även är med i Broderiakademin och dessutom varit här för att besöka Söderköpings Gästabud. Gissa om vi pratade och pratade. Vi gjorde en utflykt till Hjo och handlade lite "pysselmaterial" och åt glass. Till slut kom vi i alla fall igång med skapandet. R skulle göra en tavla så hon började med att testa olika bakgrunder, M målade betongsmycken som hon gjutit och jag satt och klippte upp kortkar och kapsyler lite planlöst.

På fredagen åkte vi iväg på ännu en utflykt, och då tillsammans med två vänner till som anslutit. Denna gång besökte vi en tygaffär och Slöjddetaljer. Jag var även inne en snabbis på Jula och köpte spikband. Efter lunch kom vi äntligen igång med skapandet igen. Nu när jag hade spikband så började jag på den oro jag förra sommaren köpte spetsband till på loppisrundan.



Nu hänger min oro på plats på vår altan. Får se om jag kommer att komplettera den med ytterligare remsor.



Så kul att umgås och skapa tillsammans. En sak som vi bestämde var att nästa år ska vi träffas igen för skapardagar, antagligen hos M.

1 kommentar:

Camilla sa...

Vilken bra idé att träffas och ha skapardagar. Jag har varit på sy-lan en gång och det var trevligt. Har funderat på att arrangera något liknande själv men inte kommit till skott än.