måndag 24 oktober 2016

Mer luffarslöjd

Eftersom jag tycker att det är roligt med luffarslöjd och då jag inte blev helt nöjd med min ljusstake så var jag förbi biltema som ligger på vägen hem från jobbet i torsdags och köpte ståltråd i två grovlekar.

Nu hade jag ju redan provat att göra en och dessutom lyssnat på de råd Caroline Blixt gav oss, så denna gången tog jag det lite lugnare.




Här är ljusstake nummer två med inspiration av löv så här på hösten.




Kom även på att en jobbarkompis fyller år nu i oktober så jag gjorde en till att ge bort i födelsedagspresent. Det kommer nog att bli fler, för nu har jag ju materialet hemma.


1 kommentar:

Camilla sa...

Kul grej och så fina ljusstakarna blir.
Jag ser att det är höstlöv men associerar ändå lite till fågelfötter. Det kanske är en ide att göra en ljusstake med fyra fågelfötter :)