lördag 22 oktober 2016

Slöjdkafé på Hemslöjden

Hemslöjden i Linköping är väldigt fin, och i tisdags ordnade de slöjdkafé. Jag hade sett det i mitt fb-flöde och när jag såg att en vän antagligen skulle dit tyckte jag att vi kunde göra sällskap. Så glad att jag kom iväg, för jag gillar verkligen att slöjda och prova olika material och tekniker.

Tisdagens tema var ljusstakar i luffarslöjd och Caroline Blixt som arbetar med materialet till vardags höll i en workshop. Vi blev ganska många, mellan 15-20 personer i hemslöjdens fina lokaler.

Caroline hade med sej flera ljusstakar att inspireras av. Vi fick material och varsin beskrivning i pappersform. Caroline gav oss även bra tips under tiden vi slöjdade. Jag har lite svårt att vänta in instruktioner, speciellt eftersom de ritade instruktionerna var väldigt tydliga. Ibland hade det nog varit bra om jag väntat lite på de där tipsen så kunde vissa moment ha utförts snyggare. Kul var det i alla fall! Vet att jag tycker det varje gång jag provar. En ljusstake blev det i alla fall, även om det inte blev helt som jag tänkt mej då jag som sagt hade lite bråttom ibland och inte hann lyssna på Carolines tips.

Ljusstaken står nu på jobbet, här på mitt skrivbord.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Så fin ljusstake - jag blir sugen att plocka fram min resväska med material till "luffarslöjd" och så jättefina halvvantar i förra inlägget!
Hälsningar Fröken Slöjd