lördag 8 april 2017

Ny väska

Jag har sytt en ny väska av sedan länge färdiga komponenter. Broderiet har varit färdigt i kanske ett och ett halvt år och brickbandet blev färdigt för drygt ett år sedan. Fodertyget har också inhandlats för så pass länge sedan att jag glömt bort när. Sedan har de legat där, alla delarna och bara väntat på att få bli en väska. Så nu, plötsligt händer det. Jag har fått en ny handväska!

Är generellt sett väldigt dålig på att använda handväskor, men tror alltid att jag ska använda dem. Vi får väl se hur det blir med denna.





En enkel påsväska med en axelrem och blixtlåsficka på baksidan så att jag ska hitta mina nycklar som annars alltid gömmer sej på botten. Storleken är ganska generös, så min almanacka i A5-format går lätt ner. Nu är det bara att se till att jag använder den också.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Fin väska som man blir glad av. Hoppas att den kommer till användning. Jag är inte heller någon handväskmänniska men min jobb väska är en axelremsväska i lite större format och den gillar jag. Den är sydd av min mamma :)

Anonym sa...

Jättefin väska. Så fint broderi och brickband stämmer ihop. Hoppas du känner att du vill använda den ofta - tror att även de du möter kan få en energikick av att se den.
Hälsningar Fröken Slöjd