onsdag 28 juni 2017

Bilder från resedagboken

Första helgen i juni var en långhelg. På lördagen var det kanottävling i Vassbacken, Göta kanal-loppet, där Stora E och J skulle vara med. Samma helg var det medeltidsdagar i Lödöse. Jag fick den nu i efterhand knäppa idén att "när vi ändå är i närheten kan vi ju ta en sväng till Lödöse på söndagen". Jag kollade med en kompis som bor i Tibro om vi kunde övernatta hos dem för att åka vidare till Lödöse, och det gick bra.



Så på lördag morgon åkte J och Stora E iväg med kanoterna och någon timme senare åkte jag och Lilla E iväg med medeltidskläderna i vår packning.

Lördagen tillbringades i Vassbacken där vi hejade på alla från klubben som tävlade och när allt var slut åkte vi till Tibro där vi tillbringade kvällen och natten.

På morgonen packade vi ihop, tog på medeltidskläderna och åkte mot Lödöse, en bilresa på ca 2 timmar. Framme i Lödöse åt vi vår lunch på parkeringen innan vi gick in på området. En liten mysig marknad där dagens höjdpunkt var gycklargruppen Mareld. Under tornerspelet vid 16-tiden kom regnet så vi packade ihop och åkte hemåt.

En mycket regnig resa på drygt fyra timmar plus matstopp. Kan säga att det var tur att det var två extra dagar ledigt att vila upp sej på efter en intensiv helg. Kul att se ytterligare ett medeltidsarrangemang. Fast vi konstaterade alla tre att dit behöver vi inte åka igen, det räcker ganska långt med Ekenäs roddarspel och Söderköpings gästabud.

2 kommentarer:

Alicia sa...

Vilken inspirerande resedagbok! Jag var bra på att föra dagbok förr, och har svårt att slänga biljetter, broschyrer och andra minnen. Bloggen har ersatt den handskrivna boken men istället ligger det där krafset av fysiska minnen en samlar på sig på semestrar i en suddig massa i en skrivbordslåda. Jag inspireras väldigt mycket av att få tjuvkika på din, kanske kan jag göra en fysisk dagbok just för och bara för resor och äventyr!

Iréne JB sa...

Förr så framkallades kort och då kunde biljetter och annat klistras in i fotoalbumet och jag har saknat det. Bloggen är ju bra för foton och att skriva men biljetter, broschyrer mm har blivit liggandes. Nu hamnar de i resedagboken. Så starta en! Det är jättekul och ofta ett bra sätt att avsluta en dag på resa (om en orkar).