fredag 30 juni 2017

Sommarlistor

Jag hör till den kategorin människor som gillar att göra listor. Sedan drygt ett år tillbaka så gör jag mina egna almanackor, eller Bullet Journal som det också kallas (googla om ni vill veta mer). Fördelen med att göra en egen almanacka är att jag bestämmer vad som ska finnas med. T.ex. den där sommarlistan med utflykter, trädgårdsjobb mm. som förut skrevs på baksidan av ett öppnat kuvert eller liknande kan nu fylla ett uppslag i boken i stället. Jag har markerat uppslaget med washitejp så att det ska vara lätt att hitta och nu när den finns i boken kan den inte heller råka bli slängd av misstag. .
Det här är min sommarlista:



Det som inte finns med på listan är familjens gemensamma resor, dvs minst två kanottävlingar samt en resa till fjällen. Kanske inte allt blir gjort, men det gör inte så mycket. Jag har redan bockat av att rensa garderoben och påbörjat projektet med att klippa häckarna. Så har jag fyllt på med punkten "plocka jordgubbar" bland sommarutflykter. Idag ska jag fortsätta klippa häckar så får vi se hur långt jag kommer med det idag för det ser ut att bli badväder :)

Inga kommentarer: