måndag 22 juni 2020

Friday Night Over Night april 2020

Det blev ingen övernattning för mig i mars pga sjukdom, så sviten med minst en utenatt i månaden bröts efter 14 månader. Inte mycket att göra åt, utan det kommer fler månader med nya övernattningar. April 2020 sov vi i vindskyddet i Orrkojgölarnas naturreservat. Jag hade lyxat till det och köpt nytt liggunderlag när jag betällde nya kängor. Mina gamla Meindl har jag knappt använt de senaste åren då jag upplevt dem som små och de lite lägre Keen-kängorna som jag använt i stället börjar bli väldigt slitna. Så det fick bli ett par nya.



Till kvällsmat blev det kolbulle med lingonsylt. Mums! Vi gjorde även kanelbullar på pizzadeg till efterrätt, men de fick jag inte några bra bilder på.




Mitt nya liggunderlag är ett "Comfort Light Insulated Mat" från Sea to Summit. Det var helt klart värt pengarna trots att det var dyrt, för jag vaknade inte och hade ont i vare sig höfter eller rygg. Enda nackdelen är att det knarrar en del.





Jag hade ju hoppats på att vi skulle få se orrar, men vi fick nöja oss med en ensam sångsvan. Eftersom det var väldigt torrt ute så valde vi att inte tända någon eld på morgonen utan lagade gröt på stormköket så att eldstaden skulle vara ordentligt släkt innan vi gick därifrån.



Inga kommentarer: