onsdag 19 januari 2011

Efter tö kommer is

Så här ser gången ner till bilarna ut. Nu har jag grusat rejält, annars skulle det inte gå att ta sej varken ner eller upp utan att riskera att få något brutet.


Nu när det töat i flera dagar har en del växter börjat synas igen. Misstänker att den här klottujan aldrig kommer att bli vad den en gång varit. Den har lagt sej ner åt alla möjliga håll och nu ser den väldigt brun ut också. Jag som inte hade tänkt göra något åt den här rabatten på många år. Jag har visserligen några skisser liggande (gillar att göra skisser), men har inte riktigt tiden för att ordna här än.


Rhododendronbusken tittar också fram med fina gröna blad och knoppar. Hoppas bara att den klarar de här väderomslagen. Känns bättre när de är inbäddade i snön.


Citrontimjanen i kryddlandet har också kommit fram ur snön. Ser ut som om jag skulle kunna skörda lite.


Den här hittade jag nedanför trädgårdstrappen. Vet inte hur den kommit dit. Frågade barnen om det var de som lagt den där men de nekade. Däremot kunde de tala om att den var tom.


Så till sist en bild på farstutrappen. "Utelampan" får stå kvar ett tag till. Brukar ha belysningen i trädgården kvar åtminstone februari ut.


Jag gillar att det blivit kallare igen. Hoppas på att utebelysningen får sällskap av snö minst en månad till.

Inga kommentarer: