lördag 8 januari 2011

Vantar :)

Nu kommer bilderna på mina Mátki-vantar i Limegrönt Heavens Hand. De stickades färdigt dels i bilen på väg upp mot Sälen och sedan första kvällen när vi kom fram. Jag är väldigt nöjd med att ha hela vantar igen. Det kommer nog bli fler vantar i den här modellen, för snabbt gick det. Att virka vantar som jag brukar göra går lite långsammare.

Lilla E har hjälpt mej att fota.




Vi kom hem från Sälen i torsdags efter fyra bra skiddagar. Sista två dagarna var det mycket snö i backarna. Underbart! Inser att även jag gillar mjukt underlag :)

Igår jobbade jag, och idag har vi varit i Yxbacken. Och idag fick även jag göra några åk i stora backen och inte bara åka i familjebacken. Jag har även hunnit med några åk med snowracern här i trädgården och byggt lite snögubbe. Just nu regnar det :(

Jag gillar pudersnö! Får hoppas på att det inte töar bort alltför mycket snö. Det blir så trist och grått då. För mej får snön gärna ligga kvar till i mars.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Så snygga de blev!! Nu har jag sett flera sticka de mönstret, får nog ge mig i kast med de jag med eller vantar överhuvudtaget - övervinna andra-vanten-syndromet.. Må gott =)

Lotta 8`) sa...

Fina vantar och härlig färg! Härligt med vinterferier och skidåkning, det gillar jag med men vi åker inte i år, pengarna skall sparas till en Japanresa, dottern skall studera där och då vill jag hälsa på :)

Ha en bra vecka :)