söndag 20 mars 2011

Candle Flame •2

Oj, vilken rolig stickning Candle Flame är! Inför den långa bilresan upp till Åre packade jag med min påbörjade Candle Flame i Visjögarn, men jag insåg att den skulle inte räcka särskilt länge. Så vad skulle jag mer ta med mej?

Jag började ju på en till 22 Leaves Shawl i Malabrigo Lace och färgen Ravelry red. Den kanske? Nej, inte i bilen, där ville jag ha något enkelt. Dessutom hade jag slängt ner den i stickkorgen efter att ha stickat ett varv som inte gick jämt ut... Så kvällen
innan avresa ställde jag mej och repade upp den. För skulle inte det garnet också passa till en Candle Flame?


Min nästan färdiga sjal i Visjögarn. Det är bara avslutningskanten kvar. Hoppas bara att garnet räcker. Medea har stickat en i liknande garn, så jag har frågat henne om råd om hur långt hennes garn räckte. Vill ju inte ha en alltför liten sjal heller.


Candle Flame i Malabrigo Lace och färgen Ravelry red. Här kommer garnet att räcka i alla fall.

Ha en härlig söndag i vårsolen!

1 kommentar:

mary-ann sa...

vilka härliga färger på ditt garn :)) riktiga gladfärger..