söndag 20 mars 2011

Sista skiddagarna för i år

Så var det dags att ställa undan skidorna för denna säsongen. Vi har varit i Åre en vecka tillsammans med vänner. Snacka om att Åre visade upp sej från sin bästa sida. Strålande sol, inga liftköer och härlig skidåkning. Det var första gången jag var i Åre (är inne på min tredje alpina säsong) och jag kan definitivt tänka mej att åka dit igen.


Lilla E ville bestiga berg, så naturligtvis var vi uppe på Åreskutans topp. Efter att ha varit uppe vid flaggan konstaterade hon att det var ett konstigt berg det där, flaggan satt ju på taket av ett hus!

Jag kan tänka mej att åka dit en sommar också för att vandra upp till toppen. Nu tog vi kabinbana och sedan tolkade vi vuxna efter skoter och barnen satt på skotrarna. Bara maken min gick upp. Ja, han gick förresten hela vägen upp dagen efter. Från boendet nere vid Åresjön till skutans topp med laggen på ryggen.

När vi kom hem igen så hade körsbärskvistarna stora E och jag klippte av för någon vecka sedan slagit ut.


Nu är jag redo för våren!

Inga kommentarer: