lördag 30 april 2011

Nya projekt

I onsdag startade jag två nya projekt. Det ena projektet hade jag visserligen påbörjat. Köpte för en tid sedan en linneduk på Myrorna. Tänkte att det skulle kunna bli en sommarklänning till mej. Så i onsdags tog jag fram delarna som jag klippt till och sydde. Modellen är enkel, små insnitt och blixtlås bak.


Eftersom det finns ett blommönster på klänningen så tänkte jag förstärka det med lite broderi, därav det lila kladdet. Trodde inte att det skulle vara så svårt att uppfatta mönstret som det var. Så broderiet får vänta lite tills jag bestämt mej för om jag ska följa det mönster som finns eller "freestyla" lite.


Det andra projektet som jag startat är randigt. Barnen och jag nystade garnet till det här projektet för ett tag sedan och nu har jag startat stickningen. Randigt :)


Har även börjat lyssna på böcker som omväxling till att läsa. Smart, för då kan jag både "läsa" och sticka samtidigt.

3 kommentarer:

mary-ann sa...

tyckte det lila"kladdet" såg bra ut :)) och vilka härliga färger du stickar i.

Lotta 8`) sa...

Så påhittig du är! Gillar klänningen, kommer bli en sommarfavorit gissar jag :)

Ljudbok är min favorit, passar bra både vid stickning, trädgårdsröj och trist städning :)

Ha en fortsatt skön helg :)

Eva i Halmstad sa...

Vilken bra ide, linnedukar finns de ju massor av på loppis.
Tror nog du ska frestajla lite.
Talböcker är toppen , man kan både hänga tvätt och sticka till en bok.
Må väl
eva