lördag 9 april 2011

Syfestivalen

Idag har stora E och jag tillbringat flera timmar på Elmia-mässan och syfestivalen. Vi hann inte gå långt förrän hon ville testa decopage. Så det var bara att sätta sej en stund medan hon pysslade (okej, jag tittade i de närmsta montrarna). Det blev en hjärtburk.



Sedan gick vi en liten bit till, och så blev hon fast igen. Nu blev det en virkad spindel. Och nu gick det mycket bättre att virka fast maskor när hon fick instruktioner från någon annan, även om de var samma som mammans :)


Sedan gick vi faktiskt och tittade i resten av montrarna innan jag ville pyssla. Ville göra en sådan här ring med barnens namn.


Fast jag tänkte fel, första E:t hamnade åt fel håll. Men tyckte att det här blev ganska bra också. Båda barnen och maken fick komma med. Jag gjorde även en med barnens namn helt rätt instämplade (men eftersom de heter stora & lilla E här så visar jag inte den).

Lite inköp blev det också. Stora E köpte ett nyckelpigstyg som ska bli infällt i en kudde och i en väska/kasse. Jag handlade lite garn och lite pärlor.

En lyckad dag har vi haft i alla fall, stora E och jag. Pappan och lilla E har också haft en mysig dag med fika på stan och bio.

På något sätt har blogger slarvat bort typsnitten, så jag kan inte välja samma som jag brukar ha. Får väl ändra när det återkommit i mitt redigeringsfönster.

Vad märkligt, det blir rätt när jag publicerar i alla fall.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Hejsan! Det verkar som dagen var uppskattad från båda håll! Vad kul med en mässa där man får göra sånt fint pyssel :-) Men i morrn blir det väl en dag i trädgården?! :-)