lördag 16 april 2011

Vårnjutning

Idag har jag varit ute större delen av dagen. Fixat lite, druckit te och fikat.

I onsdags var stora & lilla E och jag på en av de lokala handelsträdgårdarna och köpte penséer. Vilken lycka att springa runt i ett växthus fullt med penséer! Några av dem fick följa med hem och pryda våra krukor.



Har tömt den ena trädgårdskomposten nu när stora rabatten fått ett nytt lager jord. Så just nu ser det riktigt fint ut.


Rabarberplantan fick sej en omgång jord den också. Snart blir det paj!


Och den kompost som stod hela förra säsongen verkar ha blivit till jord den också så nu har jag till övriga rabatter och land. Kan behövas om jag ska förverkliga några av de trädgårdsprojekt som finns planerade.

Funderar på om jag ska byta ut en av de öppna komposterna till en varmkompost. Tror inte pallkragarna håller ihop så många fler säsonger.


Just nu är mitt värsta ogräs gräs som växer i en av planteringarna. Ser inte fint ut med allt gammalt gräs som finns där. Ha bestämt mej för att gräva bort mycket av jorden och sedan sätta tillbaka en del av växterna plus en del "nytt". Tror att jag har en gammal skiss liggandes någonstans som jag ska leta upp. Det får bli kvällens projekt!


2 kommentarer:

My Heart sa...

Visst är det härligt att få börja plantera i krukorna. Min lilla rabarberplanta kommer oxå fint nu sitt andra år. Samsa med vitlök som fick krypa ner i hela trädgårdslandet i höstas och börjar titta upp. jag är ju lite kass på trädgårdsskötsel men vitlöken och jag har tumme med varann!

Sara sa...

Härligt det ser ut! Här uppe är det fortfarande snö kvar så det är en stund tills vi får göra likadant.