fredag 3 juni 2011

Frösådder

Igår så blev morötterna äntligen sådda. Lilla E och jag sådde lite frön förra onsdagen, men eftersom Stora E inte var hemma då så väntade vi med att så morötter då hon absolut ville vara med och så dem.

Först skulle baljan fyllas med jord. Så då fick lastbilarna åka mellan komposten och zinkbaljan :)


Sedan när den var full sådde vi morötter. Jag lovar att vi kommer att få gallra ganska mycket, för många frön blev det...


I krukorna som lilla E och jag sådde har ruccolan redan kommit upp. Blir till att gallra där också. Jag hade fuskat och köpt färdig persilja för att redan nu kunna skörda. Sådde även persilja i en kruka och planterade ett självsått solrosskott i mitten. Lilla E sådde fler solrosor i sin kruka.


På kvällarna kommer det små doftpustar från rosen som blommar just nu. Den växer inne i den sibiriska ärtbusken som vi har till häck. Häcken ska klippas ner ganska mycket i år så då hoppas jag att rosen kommer fram ännu mer.


Får passa på att njuta nu, för blomningen är kort men underbar :)

Inga kommentarer: