onsdag 8 juni 2011

Stora E:s biblioteksväska

Idag har vi varit på biblioteket som så många andra onsdagar. När vi varit där frågade Stora E om inte hon kunde få sy en väska, lagom för ett par böcker och en ficka för lånekortet. Så symaskinen plockades fram och Nyckelpigetyget som hon köpte på syfestivalen blev snyggt som lånekortsficka.

Jag hjälpte henne att klippa och nåla, men sytt har hon gjort helt själv. Undrar vad hon kommer hitta på när hon får börja med slöjd i skolan. För det är inte bara mjukslöjd som gäller, hon gillar att snickra också.



Dagens boklån var "Teddy till salu" då de Siggeböcker som hon ville läsa inte fanns inne. De stulna barnen är en ännu oläst födelsedagsbok.

2 kommentarer:

Anna sa...

Kul! Själv är jag ingen syslöjdmänniska. utan en renodlad träslöjdare.

Det kommer en ny siggebok i augusti. Det vet jag, då jag är på ett bibliotek :D

// Anna

Anna sa...

Kul! Själv är jag ingen syslöjdmänniska. utan en renodlad träslöjdare.

Det kommer en ny siggebok i augusti. Det vet jag, då jag är på ett bibliotek :D

// Anna