måndag 24 oktober 2011

Äntligen

har jag sytt i knappen i gladtröjan/tunikan.

Tröjan har varit färdig länge, till och med trådarna har varit fästa länge! Men så var det den där enda knappen som skulle dit... Tror den har legat sedan mitten av augusti med bara den där knappen att sy i. Knappen köptes i Örebro förra helgen och knapphålet plus knappen fixades i går.


Gladtunikan tillsammans med nyköpta leggings och
mina älskade Dr Martens med broderade rosor. Foto Stora E

Tröjan/tunikan är stickad i Visjögarn från Östgöta ullspinneri som jag samlat på mej. Har en hel del kvar av färgerna, men den svarta är nästan slut. Vet inte riktigt hur mycket garn jag använt, men skulle gissa på ca 3 hg. Slätstickad men med rätstickade svarta ränder och kanter. Stickor 3,5 till allt utom halsringningen som är stickad med 2,5:or. Mönstret är Tant Koftas uppifrån och ner.

Som ni förstår har jag en hel del garn kvar, så bli inte förvånade om det dyker upp fler koftor/tröjor i det garnet :)

6 kommentarer:

metamorphosis sa...

Åh, vilken snygg!!! En tunika helt i min smak måste jag säga! (och att du har dr martens med rosor! Jag vet inte hur många gånger jag suttit och dreglat över Marias/jag blommars sånna kängor...)

Ang. möbiusuppläggningen så körde jag (efter att ha tittat på tutorials på youtube och inte fattat ett skit, med den simplaste varianten jag hittad), en där man lägger upp maskor som vanlig bara, på en rundsticka, och sedan plockar upp nästa omgång maskor av de öglor som bildas på undersidan när man lägger upp maskor. Hittade en beskrivning av det inne på garnstudio.se, men om jag fick rätt vet jag faktiskt inte, men det funkade acceptabelt iaf!

Manduzana stickar sa...

Åh, den är helt sjukt snygg!

Alexandra sa...

Men sååå fin!! I´m in love =)

Otaliga projekt sa...

Kanonsnygg tunika. Helt klart ett gladplagg.

Madde sa...

Åhå så snyggt!

Anonym sa...

Riktigt roligt att se tunikan i levande livet! Vad bra att du hade den på dig idag på broderikursen. Annars hade jag inte kunnat koppla ihop dig med den här bloggen.