söndag 16 oktober 2011

Broderiinspiration

Nu har det varit tyst länge från mej. Förra helgen spenderade jag i London med ett gäng jobbarkompisar. Vi gick en massa och besökte en del pubar. Härligt att komma iväg på en kravlös resa. När vi inte gick eller satt på puben så "lekte" vi med bussarna. Dvs, vi hoppade på en buss, åkte några hållplatser och tog oss sedan tillbaka antingen med en annan buss eller genom att gå. Mycket London fick vi se.



Denna helg har jag varit i Örebro. Täcklebo Broderiakademi har haft sitt årsmöte där. Jag glömde kameran hemma, så några bilder blir det inte. Örebrodöserna hade ordnat det så bra så att det var broderiutställningar på Konshantverkarna och i Konsthallen och på Örebro museum under helgen. Även på Vandrarhemmet/Hotellet Livin hade Örebrodöserna utställning och i en del affärers skyltfönster dök det upp broderier.

Jag har verkligen frossat i att titta på broderier och i att träffa brodöser från hela landet. Så nu är jag peppad både till en massa återbruksprojekt efter att ha sett utställningen hos Konsthantverkarna och väskor i Konsthallens butik, och peppad till att börja brodera mer efter att ha sett de andra utställningarna, Guldnålsbroderierna (en tävling för Broderiakademins medlemmar) och att ha hört inspirerande föreläsningar av bl.a. Annika Wahlström, årets stipendiat.

Så just nu står mer tid på önskelistan :) Eller rättare sagt, att prioritera broderi en period från och med nu (jag ska bara göra färdigt några stickningar också....).

Ha en fortsatt härlig söndag!


1 kommentar:

Iréne JB sa...

Ser roligt ut!
från Stora E.