tisdag 29 maj 2012

Lilla E:s kofta

I går blev Lilla E:s kofta färdig. Trådarna är fästa och alla knapparna ditsydda. Lilla E och jag valde knappar tillsammans och jag är mycket nöjd med resultatet! Och det är nog Lilla E också, för hon har haft koftan hela dagen idag på skolan och nu på kvällen då de hade vårkonsert.





Garn: Visjö från Östgöta Ullspinneri

Stickor: Rundsticka 3,5 och 2,5 till halskanten

Mönster: Har utgått från Tant Koftas häfte med lite ändringar

Knappar: Fina blomknappar i pärlemor

2 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Den är jättefin! Jag gillar dina randiga koftor, dom är så färgglada och snygga!

Metamorphosis sa...

Klart ni ska vara nöjda m koftan, den blev ju jättefin och valet av knappar var klockrent tycker jag!

Vi tyck fö ha mkt lika lånemönster..Både vad och hur.. Kan säga att jag är tacksam att man får påminnelse via sms o att det inte är några dröjsmålsavgifter på barnböcker och barnskivor. ;)