tisdag 30 oktober 2012

Ett till FO

Började med ett par sockor efter ett Dropsmönster då jag ville prova de "enkla flätorna". De har legat färdiga ett tag, med trådarna ofästa. Men nu är trådarna fästa och ett UFO har blivit av med U:et och förvandlats till FO!






Mönster: Drops 113-31
Garn: Superwash Sport från Gjestal AS
Stickor: Strumpstickor 3,5

Jag stickade efter minsta storleken när det gäller maskantalet, men tycker ändå att de blev lite väl "lösa" upptill. När det gäller längden på skaft och fot så provar jag i stället för att mäta, så på längden passar de. Hoppade dessutom över den virkade kanten upptill. Kommer i alla fall bli bra mysstrumpor här hemma när jag sitter och stickar/läser/ser på tv/film.

3 kommentarer:

Hedvig sa...

Superfina sockor! :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh snygga! Såna strumpor med flätor stickade min mormor! Jag minns jag önskade mig ett par långa strumpor att ha i vandrarkängorna! Jisses vad jag slet på dem. Stoppade många gånger! Jag borde kanske ta och lära mig göra själv...

Tack för ditt grattis på min blogg! Hoppas ni har det gott i höstrusket!

Maria sa...

Mycket fina! Snyggt om de sticker upp ur skorna!