lördag 17 maj 2014

Stickning, sol och äppelblom

Idag hade Stora E dansuppvisning så i förmiddags skjutsade jag henne till genrepet. I stället för att åka hem så satt jag kvar utanför och stickade. Först satt jag i solen, men sedan flyttade jag in i skuggan. Lite för sent, för nu har jag värsta "bonnabrännan". Just nu är den fortfarande rödaktig, men i morgon är det nog brunt.




Koftan (Pergola Cardigan om nu någon missat det) växte ganska många varv. Jag har som mål att bli färdig till skolavslutningen. Får väl se om jag lyckas med det, för det där med deadlines är inte riktigt min grej :)

Så måste jag bara visa vårt ena äppelträd som just nu är helt översållat av blommor. Underbart!




I morgon visar Friluftsfrämjandet här i Jursla-Åby upp sin verksamhet, så i morgon blir det en heldag utomhus i solskenet.

1 kommentar:

Maritas Maskor sa...

Vilka härliga bilder!
Din Pergola blir hur somrig och fin som helst!