fredag 7 november 2014

Paket

Jag gillar att få paket i brevlådan, till och med om det är jag själv som har beställt/köpt dem. Idag kom det två! Dubbel glädje.



När jag var på syfestivalen köpte jag knyppelmönstret Vitsippan. Men jag köpte ett till, Nr 48 som de inte hade med sej, utan som de lovade att skicka i stället. Inte så roligt namn kanske, men ett enkelt fint mönster med nätbotten. Tror att det kan vara ett bra nybörjarmönster för att lära sej just nätbotten. Tänker att jag ska testa på Stora E eller hennes kompis F. Fast först ska de få prova Vitsippan.



Det andra paketet innehöll en bok som jag vunnit på en Traderaauktion. Band av Liz Trotzig och Astrid Axelsson som jag köpt efter tips från Frisky Frog. Tack för tipset! Nu har jag bara det jobbiga beslutet om jag ska sätta upp en väv i bandgrinden eller starta en ny knyppling. Får väl se vad jag hinner med, det ska väl städas och plockas lite som det brukas här hemma under helgerna.

1 kommentar:

frisky frog sa...

Kul att du kunde lägga vantarna på den där boken. Jag tycker den är toppen. Du fick mig att fundera på bandgrindar... Inlägg kommer inom kort. =)