söndag 22 mars 2015

The Chubby Juggler

Under stickhelgen i Vrigstad blev äntligen min Chubby Juggler färdig. Jag gillade mönstret från början och den här sjalen påbörjades efter att jag varit på syfestivalen hösten 2013. Där köpte jag garn av Tant Kofta, Angorett som hon färgat i en härlig orange och ett matchande tegelrött. Någon gång under förra året så insåg jag att garnet inte skulle räcka och projektpåsen med sjalen gömdes i stickkorgen.

En stickhelg är perfekt för gamla surdegar, för med trevligt sticksällskap går allt mycket lättare. Att det skulle bli en sjal utan jongleringsbollar var bara att vänja sej vid. Efter att först ha stickat kanten och tyckt att den blev lite smal så repade jag upp några ränder när inte heller det röda räckte till avmaskning. Sjalen blev fin i alla fall och den är hur lätt och fluffig som helst!





Garn: Angorett från Tant Kofta
Stickor: Rundsticka med Karbons nr 3

1 kommentar:

Rebecca sa...

Den ser mysig ut, färgen är helt härlig!