tisdag 5 maj 2015

Kan man få för många nåldynor?

Eftersom jag har lite svårt med att sitta sysslolös framför tv:n så har jag nästan alltid något projekt i händerna. Igår kväll så knåpade jag ihop en liten nåldyna i rester från min och Stora E:s medeltidsklänningar. En remsa av det gula tyg jag har i min påsväska fick det bli i skarvarna.



Min första nåldyna som jag sydde var just en skarvsömsdyna. Den köptes som materialsats på en utflykt till Eksjö museum (?) för att jag ville prova på just skarvsöm. Det är den gröna och blå dynan med rött kläde i skarvarna. Sedan har jag sytt en av ett broderi på svart kläde och en i blå och röd vanlig hobbyfilt. På broderiakademins årsmöte i Jönköping var en av workshopparna att sy skarvsöm, så då blev det ytterligare en nåldyna.



Nu har jag en liten samling på fem stycken :) De kan behövas då vi ibland är ganska många som syr här.


Inga kommentarer: