söndag 7 juli 2019

Friday Night Over Night 7/12

Juli månads övernattning blev en fredag till lördag! Det var svårt att få till ett datum då alla kunde så denna gång var det bara jag och E som tog oss till Tallholmen i Ågelsjön för övernattning.




Vi kom iväg ganska sent och "orkade" inte laga någon mat så det blev tapas. Bröd, ost, kex, charketuier, oliver och frukt. Till efterrätt åt vi jordgubbar med grädde och toblerone.




E vågade sej på ett kvällsdopp medan jag gjorde upp en eld.




Friden stördes av några myggor som envist surrade medan vi satt och pratade. När vi kröp ner i våra sovsäckar drog vi igen dem för att slippa myggen. Under natten blev det lite kyligt i luften så när jag kom tillbaka efter att ha varit uppe och kissat tog jag på en väst innan jag åter kröp ner i sovsäcken. Vi sov ganska länge och vaknade till en härlig utsikt.



Till frukost blev det havregrynsgröt och födelsedagsvåfflor då E fyllde år på lördagen. Är väldigt glad över mitt våffeljärn. Vispad grädde i termos var inte heller någon dum idé.



Vi brukar ju avsluta med att planera in nästa utenatt, men eftersom vi bara var två så blev det inte så den här gången. Var och när den blir vet jag inte men ser fram emot den i alla fall.

Inga kommentarer: