fredag 15 juli 2011

Cascading Leaves Shawl

Jag kunde inte hålla mej, utan idag började jag på min Cascading Leaves Shawl i silkegarnet jag köpte i Stockholm. Har lagt upp på stickor 3,5 eftersom jag inte har tunnare. Hoppas på att det inte ska bli för grovt.


När är mitt stickförråd komplett egentligen? Känns som att ju mer jag stickar desto fler stickor behöver jag. Dels för att jag jämfört med för två år sedan har flera stickningar på gång samtidigt, men också för att täcka in fler tjocklekar. Är i alla fall väldigt glad att jag köpte Knit Pro med utbytbara spetsar. Annars hade det gått åt ännu fler stickor. Nu kan jag ju använda spetsarna till flera stickningar samtidigt.

Min Ingrid växer också. Garnet har just skiftat över till turkosblått. Gillar när övergångarna inte är för täta.


Den randiga stickningen som påbörjades i slutet av april har vilat länge. Efter lite smakråd och rådfrågning av vännen K och hennes sambo tror jag att jag bestämt hur jag ska gå vidare. Nu kan jag väl avslöja att det ska bli en tröja/tunika stickad uppifrån och ner.


Nu ska jag sätta mej med en av stickningarna och se Skattkammarplaneten tillsammans med barnen och en av deras vänner.

1 kommentar:

Min tråd sa...

Vilken rolig tröja! En sådan vill jag också göra, var hittar man mönstret? Härliga färger du valt!