torsdag 17 mars 2016

Äntligen igång med brickbandsvävningen igen

Det har varit ganska mycket broderi för min del det senaste året(?). Jag är lite av en periodare när det gäller mitt skapande, och jag håller på med många olika tekniker. Nu har jag återupptagit brickbandsvävningen igen.




I september köpte jag lingarn och planerade för ett band. I julas varpade jag och trädde brickorna och förra fredagen kom jag igång med själva väven. Lång startprocess kan jag konstatera.
Bandet ska bli axelrem till en väska som jag planerar att sy av ett broderi. Törs inte gissa på när den kan tänkas bli färdig. Men en sak i taget, nu ska jag hålla tungan rätt i munnen och först väva färdigt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Så vackert ditt band blir!
Ser mycket avancerat ut gissat att då får vrida brickorna individuellt.
Hälsningar Fröken Slöjd

frisky frog sa...

Snyggt! Varje gång du visar bilder på brickvävda band får jag lust att leta fram mina brickor. =) Sen har jag glömt dem igen tills nästa gång du visar bilder... Snart dags att sätta igång!

Iréne JB sa...

Tack! Det är precis som du gissar individuella vridningar på brickorna, Fröken Slöjd!
Verkar som att du har lika lång startsträcka som jag Frisky Frog ��. Problemet stavas antagligen t i d. Att prioritera vilket hantverk en ska hålla på med för tillfället.