tisdag 15 mars 2016

Resedagbok från Vrigstad

Under stickhelgen i Vrigstad hann jag inte uppdatera min resedagbok men nu så upptar min bild och mina anteckningar sista uppslaget i häftet som varit min första resedagbok.



Jag skriver första, för fler kommer det att bli. Förr när en framkallade kort gjorde jag album med foton, kvitton, text och andra bilder. Nu när alla bilder är digitala hamnar en del bilder här på bloggen, andra på hårddisken. Så att dokumentera resor även i ickedigital form passar mej bra. Nu ska jag bara hitta den "perfekta" skissboken. Inte för tunna papper, men samtidigt inte kartongtjocka. Inte spiralbunden utan inbunden så att det går att måla över ett helt uppslag om jag vill. Har en hemma som kanske blir nästa men den har lite tunna sidor så jag är rädd att akvarellmålningar får den att bubbla sig. Ska prova lite så får vi se :)

1 kommentar:

fale artut sa...

Mycket stiligt utfört!